Asfalt nowej generacji

Jadąc po polskich drogach, mamy dość omijania kolejnych wyrw, dziur i nierówności nawierzchni. Nie sprzyja to komfortowi jazdy. Zastanawiamy się wtedy, czy znajdzie się jakieś rozwiązanie, aby drogi po których się poruszamy nie były tak często łatane po zimie i wytrzymały choć kilka sezonów. Okazuje się, że są już w Polsce odcinki dróg krajowych, które testują innowacyjne technologie materiałowe.

Asfalt modyfikowany– bardziej odporny na mięknienie

Podstawową cechą mieszanek asfaltowych wysokiej jakości jest zastosowanie większej ilości polimerów, lepiszczy, niż w tradycyjnych mieszankach asfaltu drogowego. Pozwala to na zwiększenie jego wytrzymałości, szczególnie na tzw. ruch ciężki. Asfalt modyfikowany stosuje się do nawierzchni mostów, szczególnie narażonych na duże natężenie ruchu tirów i ciężarówek. Wysoka temperatura może powodować mięknienie asfaltu. Asfalt modyfikowany wytrzyma bardzo upalne okresy i nasłonecznienie bez większego problemu.

Asfalt wysokomodyfikowany- ultranowoczesne rozwiązanie o dużej odporności zmęczeniowej

Stosowanie asfaltu wysokomodyfikowanego w przypadku pasów startowych dla samolotów jest normą. Tylko najwyższej jakości mieszanka asfaltowa może wytrzymać siłę nacisku kilkuset-tonowej maszyny ruszającej z pasa startowego, czy lądującej na lotnisku.

Asfalt przemysłowy- technologia dla budownictwa
Asfalt przemysłowy ma zastosowanie jako surowiec do produkcji materiałów do wykonywania izolacji powłok przeciwwilgociowych i przeciwwodnych w budownictwie inżynieryjnym. Wykorzystywany jest także do budowy zbiorników wodnych, produkcji wykładzin przemysłowych. Charakteryzuje się dużą odpornością na wysoką temperaturę, a także na powstawanie rys, przy niskiej temperaturze. Bez tlenowych asfaltów przemysłowych trudno wyobrazić sobie dobrą izolację np. pokryć dachowych.